Deelnemer worden

Wilt u met uw reisorganisatie deelnemer worden? Lees dan eerst de onderstaande informatie, onze Statuten, het Deelnemersreglement en de Uitvoeringsregeling aanvraag deelnemerschap goed door.

De belangrijkste informatie voor u als mogelijke nieuwe deelnemer vindt u in de artikelen 3 tot en met 5 van het Deelnemersreglement en in de Uitvoeringsregeling Aanvraag deelnemerschap. Het aanvragen van het deelnemerschap is alleen zinvol wanneer uw onderneming volledig aan deze reglementaire voorwaarden voldoet en zich richt op de zakelijke reismarkt.

Wanneer u het deelnemerschap wilt aanvragen, maakt u dan de aanvraagkosten van € 600,00 over op IBAN: NL36 RABO 0327 7200 18 (BIC: RABONL2U), onder vermelding van de naam van uw onderneming en de omschrijving ‘aanvraagkosten’.  

Hierna kunt u de aanvraag doen door het volledig ingevulde aanvraagformulier met alle gevraagde bijlagen, op te sturen naar SGRZ. Welke bijlagen u moet meesturen vindt u op pagina 5 van het aanvraagformulier.

Let op: bent u al deelnemer aan SGR? Neem dan contact met ons op voor het verkrijgen van het juiste aanvraagformulier.

Na ontvangst van de aanvraagkosten en uw volledige aanvraagdossier beoordelen wij of uw onderneming aan de reglementaire voorwaarden voldoet. Ook brengen wij u dan op de hoogte van de nadere toelatingsvoorwaarden, waaronder de hoogte van de benodigde bankgarantie.

Wanneer u aan alle voorwaarden hebt voldaan wordt u ingeschreven als deelnemer. U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Er wordt door SGRZ een bijdrage van € 1,25 per boeking (van maximaal 9 personen) in rekening gebracht. Dit geldt zowel voor de SGRZ Garantie als ook voor de SGRZ Retaildekking.